Skattestyrelsen

Public

316 followers

Studiepraktikanter til AI /ML, automatisering eller datamodeller at Skattestyrelsen

Vil du give din karriere et forspring?

Synes du, automatisering eller AI og machine learning er spændende? Eller er du vild med datamodeller og dataanalyser? Motiveres du af at løse en vigtig samfundsopgave? Har du lyst til at udvikle dine faglige og personlige kompetencer, mens du har det sjovt? Så er du højst sandsynlig en af vores nye praktikanter i Kontoret for Analyse og Trends.
Lidt om kontoret
Kontorets formål er at sikre løbende forretningsudvikling af personbeskatningen i Danmark. Det gør vi bl.a. ved at bygge automatiseringsløsninger, som hjælper vores mange sagsbehandlere, ved at foretage dataanalyser af kontrolmiljøet for personbeskatningen og ved at udarbejde en strategi for personbeskatningen i Danmark.

Vi har gode erfaringer med at arbejde med datamodeller og automatisering, og som noget nyt er vi begyndt at arbejde med AI og machine learning, hvor vi udvikler løsninger i tæt samarbejde med forretningen og ledelsen.
Hvad kan vi tilbyde dig at prøve kræfter med?
I kontoret har vi tre projekter, som vi sammenlagt søger 4-6 praktikanter til. Vi har et automatiseringsprojekt, et datamodelprojekt samt et AI og machine learning projekt. Hvilket projekt du vil blive tilknyttet til – afhænger af din interesse.

Vi kan tilbyde dig at prøve kræfter inden for følgende områder:

  • Kortlægning af sagsprocesser inden for personbeskatning
  • Udvikling, implementering og vedligeholdelse af automatiseringsløsninger i Microsofts program Power Automate
  • Identificering, rensning og validering af relevante data, samt opbygning af datamodeller eller AI og ML løsninger
  • Anvendelse af din metodiske forståelse for data og evne til at gøre komplekse problemstillinger enkle
  • Bringe din seneste viden og teori om automatisering og/eller data i spil og lære os noget nyt.

Hvad forventer vi af dig?

  • Hvad du helt præcist studerer, og om du allerede har erfaring, er mindre vigtigt. Det vigtige er, at du har lyst til at være med på rejsen og har en stejl læringskurve. Har du erfaring med proceskortlægning, analyseværktøjer og/eller udvikling af automatiseringsløsninger, er det et plus, men dine nye kollegaer skal nok hjælpe dig til rette med vores metoder og værktøjskasse
  • Du er struktureret, nysgerrig og opsøgende.
  • Du tager ansvar for og har lyst til at drive dine egne udviklingsopgaver med kyndig sparring fra en erfaren kollega
  • Du er ikke bange for at sige til, hvis du har brug for hjælp eller sparring. Det kunne jo være, vi sammen kunne blive endnu klogere, og det er noget, vi lægger stor vægt på i vores kontor.
  • Du er god til at samarbejde på tværs af faglige og organisatoriske skel – og får tingene til at glide med godt humør og sparring med kollegaer
  • Du vil gerne arbejde med automatisering og har lyst til at udarbejde procestegninger i tæt samarbejde med sagsbehandlere og efterfølgende udvikle automatiseringsløsninger
  • Du vil gerne arbejde med datamodeller, har lyst til at finde og strukturere data, har kendskab til programmet R og lyst til at udarbejde elementer til datamodeller
  • Du vil gerne arbejde med AI og machine learning, har kendskab til teori om AI og machine learning og lyst til at bygge løsninger i praksis

Vi tilbyder:

  • Et struktureret og omfattende introduktionsforløb (onboarding). Du får også tildelt en mentor / makkerordning og bliver en del af en specifik projektgruppe og løser opgaver for projektlederen. Inden praktikforløbet sætter vi os sammen og finder ud af hvad du ønsker at få ud af praktikopholdet. Under praktikforløbet følger vi op med 1:1 samtaler sammen med kontorchefen hver 3. uge. Det sikrer, at vi er på rette spor og det sikrer, at du kommer i mål.
  • Vi har - hvis vi selv skal sige det - et rigtigt godt hold bestående af en kontorchef og 14 meget forskellige medarbejdere, hvor vi kommer godt ud af det med hinanden. Vi sætter stor pris på sparring og udveksling af erfaringer blandt kollegaer – og vi husker altid på, at det skal være sjovt at gå på arbejde og har løbende fokus på teambuilding.
  • Vi ved, at der skal være balance mellem arbejde og privatliv. I Kontoret for Analyse og Trends er vi vilde med vores arbejde og knokler for at opnå resultater, men vi nyder også at have fri. Vi har alle familie, børn, venner eller fritidsinteresser, som vi elsker at bruge tid på.

Når du søger
Vi brug for en række oplysninger om dig, din uddannelse og dine forventninger – for at finde det bedste match. Derfor anbefaler vi, at du i din ansøgning bl.a. beskriver:

  • Dit studie
  • Dine faglige interesser
  • Hvilke typer af opgaver og emner, du er interesseret i at arbejde med i praktikken
  • Din motivation for at komme i praktik hos os.

Ud over den motiverede ansøgning, skal du også vedlægge dit CV og uddannelsesbevis, så vi kan se, at du er indskrevet på en uddannelsesinstitution. Send alt materiale ved hjælp af linket senest den 31. juli 2022.

Spørgsmål besvares gerne af projektleder Kristian Kaack Ovesen på telefon 7237 2279 eller projektleder Nicolai Lautrup Andersen på 72373316 eller kontorchef Karl Kristian Andersen på 7238 3303.

Vi holder løbende samtaler evt. med en case. Vi tager løbende praktikanter ind. Opstart senest i perioden ultimo august til medio december 2022. Kan du starte før, er det et plus. Der vil forud for praktikforløbet blive indhentet straffeattest og tavshedserklæring.

Praktikopholdet foregår på adressen: Sorsigvej 35, 6760 Ribe

Praktisk information
Du skal være indskrevet på en uddannelsesinstitution for at søge praktik i Skattestyrelsen.

Praktikforløbet varer typisk mellem 3-6 måneder.

Der skal indgås en praktikaftale i samarbejde med din uddannelsesinstitution.

Praktikforløbet er ulønnet, da dette er et krav for, at forløbet kan være meritgivende.

Skattestyrelsen opfordrer alle kvalificerede studiepraktikanter uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.